Fødselsdagskjole til lillefrøen – som jo så slet ikke er så lille mere…

Nu bliver lillefrøen snart 1 år – og hvilken anledning for at sy nogle nye kjoler. Og ja, hun mangler kjoler, faktisk mest vinterkjoler, når nu der er bidende koldt udenfor. Så da jeg kiggede på Annas Blog og forelskede mig helt og aldeles i den petroliumsfarvede kjole, så vidste jeg at sådan en måtte min lillefrø have – men da det jo er en kjole uden mønster og fordi Lara jo er en del større end min Lillefrø, så måtte jeg prøve med mine egne “lave-mønster”-færdigheder.

Jeg har i 100 år haft det lyserøde uglestof til at ligge og har ikke vidst hvad det skulle blive til, så det blev til denne kjole… 🙂

1-Fødselsdagskjole-001

Mønsteret er konstrueret af flere mønstre som så er sat sammen, så der kommer lige en oversigt. Kjolen er i str. 86, som er for stor til lillefrøen, men hun stopper jo nok desværre ikke med at vokse…

Overdelen er fra Meedoms “Børnetøj 0-3 år”, hvor der er sat en hætte på.

Underdelen er en halv-sol nederdel, som er lavet ud fra beregneren her 🙂

Kjolen er lavet i dobbeltlag jersey, så den er lidt varmere… 🙂

Leave a comment